Livstecken

Jo tack, jag lever och mår fortfarande, men bloggar gör jag tydligen inte. Tänkte det ändå vore på sin plats med ett litet livstecken. Spenderar största delen av min tid med barnen, varvar trötta suckar med lycka över att få spendera dagarna med två friska, fina barn. En av mina kollegor sa sista dagen jag jobbade att jag nog säkert har det lugnare på jobbet än vad jag kommer att ha det hemma, och visst hade hon rätt.

Syr inte så ivrigt och mycket, eller snabbt, som jag skulle vilja, men har designat en tröja tillsammans med sonen och ser verkligen fram emot att få den klar. Resultatet blir spännande att se för hans tygkombinationer är mer vågade än mina. Har också börjat med tvåändsstickning, och det är verkligen inget för den som har bråttom.

Skriver ingen månadslista, såsar vidare i maklig takt istället. Ska nog rita ett mönster nu och se om maken sen kommer hem med den glass som jag önskade mig. Sköt om er!

One thought on “Livstecken

Kommentera

